Foglalt tábla használata az éttermekben
Az asztalfoglalásnak hosszú története létezik, ebben biztos vagyok. Minden típusú étteremben más funkciót szolgál igazából. Van, ahol valóban csak és kizárólag a hely fenntartására szolgál. Léteznek azonban olyan éttermek is, amelyek külön részleget biztosítanak egyes foglalások esetében. Például nagyobb rendezvények alkalmával akár különterem bérléséről is lehet szó. Olyan is előfordulhat, hogy egyes részlegekhez másfajta szolgáltatás kapocsolódik. Például lehet asztalt foglalni éttermi részre, ha ebédelni vagy vacsorázni szeretnénk. És ugyanezen étterembe lehet például bárasztalt is foglalni, ha falatozni, koktélozni és borozni szeretnénk egy társasággal.
100 szónak is egy a vége, az éttermi dolgozók az asztalokat foglalt tábla segítségével tartják fenn a vendégeiknek. A foglalt tábla sokfajta lehet: kis fa táblácska az asztalon, névvel elátott foglalás esetén akár névvel együtt. De sajnos vannak olyan éttermek, melyek nem fektetnek elegendő hangsúlyt a foglalásaik kezelésére. Maximum egy papírfecnivel jelzik, hogy az a hely nem szabad. Ez nem túl elegáns és nem meggyőző a vendégszeretetről, professzionalitásról. Manapság néhány újonnan nyitott étteremben pedig már online foglalás van. Ez azt jelenti, hogy a klasszikus foglalt táblák megszűntek. Helyettük hostessek kezelik a vendégek asztalkérelmeit, ők tartják fejben, ki hova fog ülni, aki foglalt. Ez nagyon jó rendszernek tűnhet első pillantásra, de sajnos nem annyira válik be a gyakorlatban, mint a jó öreg táblácskák. Ugyanis a vendégek azt hiszik el, amit a szemükkel látnak. És ha egy jelzés nélküli asztaltól felállítják őket, hogy foglalt, sértődés lesz a vége.